Bestyrelsesmøder
Dagsorden:
1. Generalforsamlingen droppes i 2020 p.g.a. Cowi 19.
2. Beretningen fra formanden om åres gang i Sælvig , sendes til alle medlemmer , hvor medlemmerne har mulighed for at spørge ind til den, hvis der er helt specielle ting, tager vi det op på næste møde.
3. Regnskab v. Inge sendes med beretningen ud.
4. Valg til bestyrelsen, bliver genvalg, da alle på valg (af bestyrelsen)ønsker genvalg.
5. Evt. der blev snakket om veje, de har en general god stand, fælles areal skal her i sommer klippes hver 10. dag, Bertha tager snakken med Carsten.
Henvendes fra grundejer om manglende vedligeholdelse af veje, der er afsendt svar til grundejer.
Badebroen: planlagt opsættelse pinselørdag kl. 13, Bjørn Sørensen tager kontakt til udvalg, Lisbeth sørger for forplejning.
Næste møde: 12/10.20 kl. 10 hos Inge.
18 april 2014
Dagsorden:
1. Godkendelse af referat fra sidst, gennemgået og godkendt.
2. Økonomi og medlemmer-fastsættelse af kontingent til næste år.
Vi har ca. 63 000,-kr på kontoen . 2 medlemmer mangler at betale og vi blev enige om at kontingentet til næste år er uændret.
3. Fællesareal og strand.
Vores opsynsmand til bål og afbrænding, betaling bliver ændret til
2x 2500,-kr ( mod 1x2500,-kr)
Fællesarealet er pænt, Bertha vil be' Carsten om at slå græsset omkring de nye sten, henover
Sommeren. Carsten skal også monterer vores "nye" rutsche bane ( nord for skraldespanden )
Charlotte har opsyn med Petangbanen og skaffe nyt rør til kurven, som er knækket.
4. Veje og stier, ser gode ud i øjeblikket, John forsætter med at vedligeholde dem.
5. EVT. Pinsefest, skal holdes som sædvane hos John, Bertha bestiller borde og stole og Carsten til at hente det ( har efterfølgende talt med Bertha , borde og stole er bestilt på skolen)
Lisbeth har meldt afbud til generalforsamling som vi holder kl. 14 ligeledes i John's garage.
( så en anden må tage referat !!!!!)
3 er på valg til generalforsamlingen og de ønskede genvalg.
Bertha sender indkaldelse ud til generalforsamlingen og Charlotte sender ud til Pinsefesten,
på mail. til dem vi har mailadresse på.
Der er set rotte på Strandparken 1, kommunen er kontaktet og har sat kasse op.
Tak til Tommy for husly og kaffe.
Hilsen Lisbeth
_____________________________________________________________________________________________________________
Bestyrelsemøde 15. okt. kl.14.00 hos Bertha
Mødt var Bertha,Tommy,Charlotte og Lisbeth
1. Vi gennemgik referat fra sidste gang samt godkendte det.
2. Vi har 81 750,00 kr. i kassen.
110 medlemmer, deraf har 2 endnu ikke betalt, kontingent.
Så drøftede vi om lejer af huse, i Sælvig, kan være nedlemmer hvis de ønskede det,
vi er enige i bestyrelsen, om at det var ingen problem.
3. Vores fællesareal ser godt ud, der er bliver beskåren i bevoksningen omkring fællesarealet.
Carsten og John vil blive spurgt om de vil fjerne stakit omkring P-Plads og lægge store sten
i steden for.
Badebroen er taget op, der er lidt reparation af pæle inden, næste år.
Bertha har set en rutsjebane på netten, og på tilbud, til 500,00 kr. den vil hun prøve at få købt.
4. Så har grundejerforeningen købt resterende veje i området af Bent Mariager.
Der er problemer om "ejerforhold" af en vendeplads på Strandparken, Lisbeth vil tage kontakt
til kommunen for at få løst problemet.
5. Under evt. informerede Lisbeth om at Lokalhåndbogen er forsinket, og først vil blive delt ud til
foråret, dog vil helårsbeboelser få den , når den kommer.
Med venlig Hilsen
Lisbeth
Bestyrelsemøde d. 24. juli hos Chalotte.
1. Økonomi, 24 medlemmer mangler at betale.
Vi talte om vores indbetaling "system" det skal være bedre og nemmere.
Tommy tager sig af opdatering af medl. mail-adr. så vi fremover kan ud-
sende indbetalinger pr. mail.
2. Køb af vejstykke:
Bertha har haft kontakt med Bent Mariager, ang. køb af vejstykker, som han
er ejer af, og som grundejerforeningen er interesseret i at købe.
Efterfølgende har Lisbeth talt med teknisk forv. Så nu Bertha vil tage kontakt
til Bent igen, og få lavet papir, på køb.
Der er tale om flere vejstykker, så vi håber det går iorden, så grundejerf.
bliver ejer af alle veje i området.
3. Skiltning af vej til stranden ?
Det blev besluttet, at der bliver sat nye oversigtskort om i området, med afmærkning
af fællesområdet og stranden.
Chalotte og Tommy tager sig af det.
4. Legeredskaber?
Vi er obs. på evt. køb af brugt rør til ruchebane.
5. Evt.
Efter dejlig kage og kaffe, gik vi tur på fællesarealet.
for at se på:
Skraldestativ ved stranden, trænger til udskiftning.
Lisbeth har talt med renovationen, de ser på problemet.
og Tommy ? har ryttet omkring det, ( så det kan ses)
Henstilling til Carsten om, at slå omkring bænke o.lign.
indkøb !!! af flere rør til skodder.
Fremover skal vi have ryttet afbrændingspladsen, efter Pinse
så det ikke frister grundejer til at komme med deres affald.
i løbet af sommeren.
Vi laver en oprydningsdag/week-end, hvor vi vil "forskønne"
området, Carlotte vil prøve at finde en dato i efteråret, hvor
vi håber mange vil møde op, og at vi evt. kan få hjælp af John-
Carsten og Bjørn.
___________________________________________________________________________________________________________________
Referat fra bestyrelsemøde 30-3-13
Dagsorden:
1. Vi havde alle læst referat fra sidst, og godtkendt det, talte lidt om hvad der var sket siden
(da frosten og sneen er væk nu 18-4-13, er vores flotter blomster i rabatten, dukket op)
2. Økonomien gennemgået, der er et lille overskud, så kontingentet er uændret.
Vil gerne have vores medlemsindbetalinger og info ud på mail. Håber det kan lykkes til
næste år.
3. Fællesarealet har aldrig være pænere, Carsten forsætter med at klippe.
Ang. opsætning af badebro, bliver det når vejret tillader det, disse og andre info, vil vi i
fremtiden gerne sende ud på mail. Så det er meget vigtig at vi alles.
4. Vores veje og stier, skal have en gennemgang når frosten er af jorden, hvor vi kan
se, hvor meget den lange vinter har ødelagt!!!!!, (så er det rart med lidt penge på kontoen)
5. E.V.T. Til orintering! Generalforsamlingen Pinselørdag d.18/5-13 holdes som sædvane
i John'S garage, med efterfølgende fællesspisning om aften.
På valg er Bertha, Tommy, Lisbeth alle modtager genvalg.
Husk indsamling Søndag d. 21/4-!3 ( jeg regner Bertha kalder sammen!!!)
Med venlig hilsen
Lisbeth
_____________________________________________________________________________________________________________
Referat fra bestyrelsesmøde d.15.oktober 2012
Tommy Beck, Gert Karlsen, Lisbeth P Sørensen og Bertha Lund var mødt hos Charlotte Nielsen
1. Godkendelse af referat:
Referat fra 17. juli blev godkendt
2. Økonomi og medlemmer:
Kassebeholdning på ca. 85.000 kr.
7 medlemmer mangler at betale ud af 10
3. Fællesareal og strand:
Carsten har slået græsset for sidste gang i år. Bestyrelsen er meget tilfreds med pasningen af hele fællesarealet. Udgifter til græsslåning ca.17.000 kr.
Talte om indkøb til fællesareal: Nye net til fodboldmål. Legeredskaber: Tommy fik til opgave at finde priser på en rutsjebane som er godkendt.
Broen er taget op.
4. Veje og stier:
John rep. og efterser løbende vores veje. Vi talt om at sætte løg i vejrabatten, Chalotte har undersøgt nogle priser på løg. ca.2,50 kr. på stk.
5. Evt.
Tommy og Bertha ville tjekke medlemmernes mailadresser, men kan ikke rigtig få hinandens pc til at tale sammen.
Næste møde i påsken 29/03 2013 Hos Lisbeth Strandparken 7
Referent Lisbeth Printz Sørensen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat fra bestyrelsesmøde d.17.juli 2012
Tommy Beck, Charlotte Nielsen og Lisbeth P. Sørensen var mødt hos Bertha Lund
Gert Karlsen var fraværende
1. Godkendelse af referat:
Referat fra generalforsamlingen blev godkendt. Charlotte satte spørgsmålstegn ved om uddelingen af bestyrelsesposterne var gået rigtig til, men valgte at godkende, det var mere til orientering. (Vi gør det rigtig næste år.)
2. Økonomi og medlemmer:
Giro er sendt ud, dog lidt forsinket. Indbetalingerne vil komme ind omkring 1-8 2012
3. Fællesareal og strand:
Ang. Fællesareal er der tilfredshed med klipningen efter Carsten Rasmussen har overtaget det. På generalforsamlingen var der ønske fremme om flere legeredskaber. Bertha havde fundet noget på nettet, men hvis det skal være godkendte redskaber er det en dyr investering. Tommy kendte en der handlede med legeredskaber som han ville kontakte. Nyt net til boldbanen, evt. nyt træ til bænkene. En opgave for fællesudvalget.
4. Veje og stier:
John rep. og efterser løbende vores veje. Brev fra en grundejer Strandparken 10 om at hans nabo uden tilladelse har lagt en vendeplads til sin indkørsel
5. Evt.
Tommy og Bertha vil tjekke medlemmernes mailadresser.
Næste møde i efterårsferien 15/10 2012 kl.15,30 Hos Charlotte Strandkrogen 8
Referent Lisbeth Printz Sørensen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat fra bestyrelsesmøde d.6.april 2012
Gert Karlsen, og Lisbeth Sørensen var mødt hos Bertha Lund, Der var afbud fra Tommy Beck og Niels K. Larsen
1. Godkendelse af referat:
Referat fra 22-10 2011 blev godkendt.
2. Økonomi og medlemmer + fastsættelse af kontingent til næste år
Der er 1 parcel der ikke har betalt kontingent i flere år. Vi kan desværre ikke gøre ret meget ved det. Gert fremlagde regnskabet. Indtægter i alt 41.050 31 kr. Div. udgifter 38.741,14 kr. overskud 2.309,17 kr. Formue ved årsskiftet 82.179,96 kr.
Samme kontingent næste år
3. Fællesareal og strand:
Klipning af græsset på fællesarealet bliver i år passet af Carsten Rasmussen der her indkøbt en klipper derved undgår vi ekstra klipning af fodboldbanen.
John tager sig af afbrænding af bålet.
Der skal indkøbes nye net til fodbold målene.
Gyngerne er blevet repareret.
4. Veje og stier:
Der er brugt 18.433,57 på veje og stier, vi har nogle gode veje. John rep. løbende.
5. Evt.
Generalforsamling planlagt til pinselørdag d.11. juni. Som sædvanlig hos John, med efterfølgende fællesspisning.
Bertha er blevet kontaktet af formanden fra Fogedemarkens grundejerforening ang. den nye lokalplan for sommerhus bebyggelse, vil gå med til kollektiv indsigelse over for kommunen.
Næste møde Pinselørdag 26/5 2012 kl.14.00
Referent Lisbeth Printz Sørensen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat fra bestyrelsesmøde d.20.oktober 2011
Tommy Beck, Gert Karlsen, Niels C. Larsen og Lisbeth P. Sørensen var mødt hos Bertha Lund
1. Godkendelse af referat:
Referat fra generalforsamlingen blev godkendt.
2. Økonomi og medlemmer:
Der er få parceller der ikke havde betalt kontingent til tiden. Efterfølgende har alle betalt undtagen 1. der skylder for 3 år men han bliver ikke glemt. Han har sit hus til salg, men spørgsmålet er om vi kan gøre krav på nogle penge ved en refusion.
3. Fællesareal og strand:
Ang. Fællesareal så er der lidt utilfredse med klipningen af det store areal, men den lille boldbane som Mikkel klipper, er ok
Broen er taget ind for vinteren
4. Veje og stier:
John har rep. udkørslen til Strandparken.
Fint at flere får fældet store træer i området
5. Evt.
Festudvalget vil lave et St. Hans bål, skal stå i de grå sider i Samsø Posten
Næste møde Påsken 5/4 2012 kl.10,30
Referent Lisbeth Printz Sørensen
_____________________________________________________________________________________________________________
Referat fra bestyrelsesmøde d.22.april 2011
Tommy Beck, Gert Karlsen, Niels C. Larsen og Lisbeth Sørensen var mødt hos Bertha Lund
1. Godkendelse af referat:
Referat fra 16-10 2010 blev godkendt.
2. Økonomi og medlemmer:
Der er 1 parcel der ikke har betalt kontingent endnu. Økonomien er – 665,86 kr. Pengene var fortrinsvis brugt på Fællesareal og veje. Regnskabet blev godkendt.
3. Fællesareal og strand:
Fællesarealet bliver passet som de sidste par år bl.a. ekstra klipning af fodboldbanen.
John tager sig af afbrænding af bålet.
4. Veje og stier:
Vejene reparerer John efter behov. Skaderne er ikke så store, som man kunne forvente, efter den lange vinter
5. Evt.
Generalforsamling planlagt til pinselørdag d.11. juni. Som sædvanlig hos John, med efterfølgende fællesspisning
Der skal indkøbes nogle pæle til badebroen, så den faste stab kan sætte den op.
Næste møde Pinselørdag 11/6 2011 kl.14.00
Referent Lisbeth Printz Sørensen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat fra bestyrelsesmøde d.16.oktober 2010
Tommy Beck, Gert Karlsen, Niels C. Larsen og Bertha Lund var mødt hos Lisbeth P. Sørensen
1. Godkendelse af referat:
Referat fra generalforsamlingen blev godkendt.
2. Økonomi og medlemmer:
Der er 8 parceller der ikke har betalt kontingent til tiden. Efterfølgende har 7 betalt da de fik en påmindelse. Den sidste skylder for 2 år men han bliver ikke glemt.
Alle i bestyrelsen vil få en opdateret medlemsliste.
3. Fællesareal og strand:
Ang. Fællesareal Så er alle tilfredse med klipningen, især ideèn med den lille boldbane som Mikkel klipper.
Det blev vendt endnu engang om vi skal indkøbe en græsklipper selv???
Broen er taget ind for vinteren
4. Veje og stier:
Vi aftalte at Bertha skal bede John om at rep. vejene til foråret. Især ved indkørslen til Strandparken.
5. Evt.
Bertha og Lisbeth blev sat til at undersøge besparelse af lys på havnen og langs vejen, som er badet i lys hele natten.
Talte og blomsterløg langs græsrabatten. Lisbeth vil undersøge hvad løgene vil koste. Bertha vil spørge kommunen om vi evt. må sætte nogen ting i rabatten.
Næste møde Påsken 22/4 2011 kl.10
Referent Lisbeth Printz Sørensen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat fra bestyrelsesmøde d. 2. marts 2010
Sted: Bertha Lund Sælvig 71
Tilstede var: Gert, Bertha, Tommy, Ejvind og Lisbeth
Godkendelse af referat fra sidste møde blev godkendt. N.B. kan læses på vores hjemmeside.
Økonomi og gennemgang af regnskab. Ingen ændringer af kontingent til næste år. Der er endnu penge til rep. af vej som er den største udgift.
Fællesarealet skal fortsat klippes af Niels Jørgen. Carsten R. Mikkel vil gerne klippe ”Boldbanen”. Den grimme beplantning er blevet fjernet, Bertha kontakter Morten Alexsantersen for at få sået græs ved den fjernede beplantning + spørge om han har en maskine der kan slå hybenroserne på stranden ned. Der skal mere sand under gyngerne.
Veje og stier. Aftale med John om at vejene skal rep. Bertha har forhørt sig ved kommunen ang. kloak, det bliver ikke de første 3-4 år eller mere.
Ang. lys på havnen og vej lys, vil Gert rette henvendelse til Borgmesteren om det energifrås der ikke passer til en ø som vil være energi rigtig.
Aftalt at Generalforsamlingen skal holdes som vi plejer, med efterfølgende komsammen. Bertha undersøger ved John om det er ok. at vi låner hans garager.
Ejvind og Gert er på valg, Ejvind ønsker ikke genvalg. Tommy vil tale med Niels C. om at indtræde i bestyrelsen til Generalforsamlingen.
Med venlig hilsen
Lisbeth Printz Sørensen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grundejerforeningen
Lykkestrup Strand
Sælvig Samsø
Samsø 20 marts 2010
Indkaldelse til bestyrelsesmøde
Fredag d 1. april kl. 10 til ca.kl. 11,30
Sted: Bertha Lund Sælvig 71
Dagsorden:
1. Godkendelse af referat fra sidste møde.
2. Økonomi og medlemmer + fastsættelse af kontingent til næste år.
3. Fællesareal og strand
4. Veje og stier.
5. Evt. Herunder skal vi tale om hvordan vores generalforsamling skal foregå.
Med venlig hilsen
Bertha Lund
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat fra bestyrelsesmøde d. 24. Sept. 2009
Sted: Bertha Lund Sælvig 71
Tilstede var: Gert Karlsen, Bertha Lund og Lisbeth Printz Sørensen
1. Godkendelse af referat fra sidste møde. Som blev diskuteret samt godkendt.
2. Økonomi og gennemgang af regnskab. 8 restancer. Kassebeholdning 93.872,05
3. Fællesareal. Fået klippet hæk af kommunen ca. 5.000 kr. Var på tjek efter mødet, det så pænt ud. Bestemte at de 2 beplantede bede skal slettes. Spørge Carsten R. søn om han vil holde "Boldbanen". Der er købt nye sæder til gyngerne p.g.a. hærværk. Græsset passet tilfredsstillende i år.
4. Veje og stier. Ringe til kommunen ang. Kloakering og gadebelysning.
5. Affaldsplan. Gert fik papirerne til gennemlæsning, men ingen havde tid eller lyst til at være med til mødet
Med venlig hilsen
Lisbeth Printz Sørensen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grundejerforeningen
Lykkestrup Strand
Sælvig Samsø
Samsø 21 marts 2009
Indkaldelse til bestyrelsesmøde
Torsdag d 9. april kl. 10 til ca.kl. 11,30
Sted: Bertha Lund Sælvig 71
Dagsorden:
1. Godkendelse af referat fra sidste møde.
2. Økonomi og medlemmer + fastsættelse af kontingent til næste år.
3. Fællesareal og strand
4. Veje og stier.
5. Evt. Herunder skal vi tale om hvordan vores generalforsamling skal foregå
Med venlig hilsen
Bertha Lund
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat fra bestyrelsesmøde d.11.oktober 2008
Ejvind Christensen, Tommy Beck, Gert Karlsen, Lisbeth P. Sørensen var mødt hos Bertha Lund.
Godkendelse af referat:
Referat fra generalforsamlingen blev godkendt.
Økonomi og medlemmer:
Der er 9 parceller der ikke har betalt kontingent til tiden. Efterfølgende har alle betalt da de fik en påmindelse.
Fællesareal og strand:
Ang. Fællesareal snakkede vi græsslåning, om det kan gøres bedre. På generalforsamlingen blev der også drøftet om der skulle gøres noget ved ujævnhederne? Vi blev enige om at tage kontakt til eksperter. (Lisbeth til Johannes Strøm) Han mente man skulle holde sig fra at tromle den, da jorden bare ville blive alt for fast. (Traktose)
Broen er taget ind midt i september, tilbud hjem på en ekstra sektion (tættere på kysten)
Veje og stier:
Vi vil ikke gøre det helt store evt. lidt lapperi. Planen er at Sælvig er med i 2 etape af kloakeringsprojektet. Dog efter at havde læst Samsø Posten d. 4. december 2008 vil 2 etape varer 4 år så det er nok ikke i Sælvig de starter. Strandparken vil selv lappe lidt på deres huller.
Brev til Samsø kommune ang. Støj:
På generalforsamlingen blev der drøftet støj fra køleanlæg fra parkerede lastbiler, både på havnen og rastepladsen ud for Strandlykken. Bertha har skrevet et brev til Samsø kommune om problemerne. Hun har efterfølgende fået brev tilbage fra Samsø kommune, hvor de skriver at de vejledende støjgrænser er højere i havneområder, end f.eks. boligområder. Kølevogne som er parkeret udfor Strandlykken skal overholde et meget lavere støjniveau. Kommunen skriver videre, at de gerne vil have en konkret henvendelse når der skår en støjende vogn, så de kan foretage en orienterende støjmåling.
Evt:
Vi talte om hvordan man kan gøre Sælvig pænere evt. med blomster langs rabatten op langs vejen. Merete fra Stenhuset havde det fremme på generalforsamlingen. Bertha har talt med en gartner (Ole Mortensen) som har fået jobbet at forskønne Samsø med 2 ansatte fra Samsø kommune. Det er blandt andet dem der har stået for blomsterkummerne i midterrabatten i Sælvig. Han viste ikke hvor mange penge kommunen ville bruge fremover, men bare det at der bliver gjort nogle initiativer er en begyndelse.
Der er taget tilbud hjem, for at få fjernet nogle trærødder på stien fra Strandparken og fællesarealet på 2000 kr. + moms. Det blev vedtaget.
Petangbanen bliver nu brugt og passet, men den ekstra bane fjernes af Tommy og Ejvind.
Næste møde Påsken 9/4 2009 kl.10 Referent Lisbeth Printz Sørensen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grundejerforeningen
Lykkestrup Strand
Sælvig Samsø
Samsø 20. September. 2008
Indkaldelse til bestyrelsesmøde
Lørdag d 11. oktober kl. 10 til ca.kl. 11,30
Sted: Bertha Lund Sælvig 71
Dagsorden:
1. Godkendelse af referat fra generalforsamlingen
2. Økonomi og medlemmer
3. Fællesareal og strand.
4. Veje og stier.
5. Brev til Samsø kommune ang. støj ved resteplads
6. Evt.
Med venlig hilsen
Bertha Lund
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grundejerforeningen
Lykkestrup Strand
Referat fra bestyrelsesmødet d.21 marts 2008
Til stede var Tommy Beck, den indkaldte suppleant Ejvind Kristensen og Bertha Lund.
Afbud fra Hanne Olesen og Grete Olesen, Grete Olesen har solgt sit hus og kan derfor ikke være i bestyrelsen længere.
Godkendelse af referat fra sidste møde.
Referat blev godkendt.
Indkaldelse af suppleant
Ejvind er trådt ind i bestyrelsen efter Ib der døde i februar måned.
Talte lidt om hvor svært det er at få nogen i bestyrelsen.
Økonomi og medlemmer + fastsættelse af kontingent til næste år.
Gennemgang af regnskab for 2007. Talte om det store indhug der har været i reserverne til den nye badebro. Blev også enige om at vi må betale os fra at få lavet forskellige ydelser, da vi ikke kan magte det hele selv. Hvad der også blev aftalt ved generalforsamlingen 2007.
Fællesareal og strand.
Talte om evt. at spørge Kurt Tolder om hvad han skal have for at passe vores fællesareal.
Bertha var ked af at forbigå Niels-Jørgen. Så det bliver som det er.
Veje og stier.
Der er kommet brev fra kommunen vedr. beskæring af beplantning langs veje og stier. Fremover vil kommunen ikke kører ud og foretage beskæring. Tommy vil sætte det på vores hjemmeside. Ejvind bad om at kommunen blev kontaktet, for at høre hvad der vil ske hvis der er grundejer der ikke overholder deres forpligtigelser. Bertha har talt med kommunen og fik den besked at i første omgang vil en evt. regning for beskæring gå til ejeren af pågældende grund, men i sidse ende er det hele grundejerforeningen der hefter, da det er privat vej. Men så langt når vi forhåbentlig aldrig.
Aftalte at John skal gå vores veje igennem så snart vejret er til det.
Nyt indkøbt jord af nogle grundejer.
Den nye grundejerforening der bliver dannet i forbindelse med noget indkøbt jord foran deres huse ned mod vandet, vil stadig være en del af Lykkestrup Strand, da vi har fælles vej, men skal have et selvstændigt regnskab for pasning af det indkøbte jord.
Evt. Herunder komsammen efter generalforsamlingen.
Blev enige om at Bertha spørger John om vi må låne hans garage som vi plejer, med efterfølgende komsammen.
Næste møde bliver generalforsamlingen d.10. maj 2008.
Referent: Bertha Lund.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grundejerforeningen
Lykkestrup Strand
Sælvig Samsø
Samsø 16 februar 2008
Indkaldelse til bestyrelsesmøde
Fredag d 21. marts kl. 10 til ca.kl. 11,30
Sted: Bertha Lund Sælvig 71
Dagsorden:
1. Godkendelse af referat fra sidste møde.
2. Indkaldelse af suppleant efter Ib Hahne Christensen er død
3. Økonomi og medlemmer + fastsættelse af kontingent til næste år.
4. Fællesareal og strand.
5. Veje og stier.
6. Samtale om nyt indkøbt fællesareal af nogle grundejer
7. Evt. Herunder evt. komsammen efter generalforsamlingen.
Med venlig hilsen
Bertha Lund
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grundejerforeningen Lykkestrup Strand
Bestyrelsesmøde 13. oktober 2007 kl. 10-11.30 hos formanden, Bertha Lund.
1. Generalforsamlingsreferat godkendt.
Bestyrelsen konstitueret.
Formand: Bertha Lund
Sekretær: Grete Olsen
Kasserer: Hanne Olesen (ikke til stede)
Bestyrelsesmedlemmer: Tommy Bech
Ib Hahne Christensen
2. Kassebeholdningen er ca. kr. 59.000.
Fire medlemmer mangler at betale kontingent
plus Ivan.
3. Kun syv medlemmer mødte til havedagen 6. oktober.
Bertha får arrangeret bortkørsel af gammel
badebro-trappe samt diverse jernrør.
Bestyrelsen anbefaler, at vor badebro nedtages
allerede i september mod betaling.
Græsslåningen er ikke helt ok. Måske en idé
at lade N.J. slå græs på fastlagte datoer.
Der indkøbes et nyt træ-skraldestativ plus
10 affaldssække. Stativet opstilles nær
udsigtsbænkene og tømmes efter behov.
4. Veje er i år gjort i stand for ca.
16.000 kr. (afhøvling med mere).
5. Efter god information hos Teknisk Forvaltning
må vi erkende, at det ikke ligger indenfor
bestyrelsens område at ændre de bestående
forhold. Den enkelte grundejer må i generende
situationer selv henvende sig til kommunen.
Fortsættes side 2
6. Ny grundejerforening ikke nødvendig, men de
11 implicerede grundejere må i fællesskab
betale eventuelle ekstraudgifter.
7. Den nye sejlplan, hvor Bornholmstrafikken
er impliceret, blev debatteret.
Næste bestyrelsesmøde holdes 21. marts 2008
hos formanden.
Mødet sluttet kl. 11.40 i god og behagelig
stemning.
Referent: Grete Olsen