Referat fra Generalforsamling 7. juni 2025
Dagsordenspunkterne for generalforsamlingen:
Referat
Ad 1.
Jens Hedegaard blev valgt til dirigent og takkede for valget.
Generalforsamlingen var lovligt indkaldt.
Bent Andersen blev valgt til stemmetæller.
Der svar flot fremmøde med 27 deltagere.
Ad 2.
Formandens beretning fra Lisbeth Prinz Sørensen:
Velkommen til Lykkestrup Strand grundejerforeningen’s årlige generalforsamling, som vi endnu engang holder i Sasca’s have.
Vi vil hygge os med lidt øl/vand og snacks.
Vi har holdt lidt møder samt lidt mail korrespondance. Bestyrelsen konstituerede sig på det første møde i august.
Formand: Lisbeth Printz Sørensen, kasser: Inge Jørgensen, sekretær: Ulla Skou, div. it Anette Huus Pedersen , H.C Nielsen.
Økonomi:
Der blev udsendt kontingent opkrævning i februar til betaling den 1/3-25. Der er stadig mange der skal rykkes. ( måske gebyr i fremtiden)
Vi er godt 100 medlemmer- Velkommen til nye medlemmer.
Veje og Stier:
Vejene fik en omgang efter det våde 2024, dog nogle steder med for store sten, det blev der rettet op på. Men husk at der kun må køres 15 km/t på grusvejene, vis hensyn.
Grundejerforeningen har fået en mail fra kommunen/ renovation, med ros til vores område, med hensyn til veje og udkørsler.
Husk ingen afbrænding, alt affald skal på Harpesdal.
Fællesarealet:
Efter vi fik arealet drænet i efteråret 2024, har vi ikke haft problemer med vand og da slet ikke efter det flotte og tørre forår 2025.
Et flertal i bestyrelsen vedtog at planen for indkøb af gynger skulle vente til foråret 2025.
De blev opsat af Aktiv Leg den 26/5 og dagen efter fik Tonny fra ( Samsø Sten og Grus) og Bjørn lagt sand ud på arealet under gyngerne. Det er bleven et flot resultat.
Vi havde søgt flere fonde. Feriepartner’s oplevelsepulje har vi fået 10.000 kr. og Samsø Linens fond bidrog med 8.000 kr.
Efter aftale med Carsten Rasmussen bliver hele fællesarealet slået i år.
Vi fik tjekket fællesarealet og stranden i efteråret samt har fået sat en redningskrans op.
Badebroen, blev nedtaget af broudvalget d. 26/10-24 i pænt vejr.
Den 12/5-25 blev den sat op igen i flot vejr, dog tog det længer tid da pælene havde rykket sig.
I efteråret sygemeldte Anette Huus Pedersen sig, vi har dog fået hjælp til it arbejdet af Kai.
Anette Risgaard som var supp. kom ind i foråret.
Til slut vil jeg takke bestyrelsen og frivillige for et godt samarbejde i årets løb.
Og så vil jeg takke af som formand.
Håber vi ses til hygge og badning i løbet af sommeren.
Hilsen Lisbeth Printz Sørensen formand.
Bestyrelsen har talt om, at der måske skal indføres rykkergebyr, da der er en del grundejere, der ikke betaler til tiden.
Formanden fortalte at legestativet på fællesarealet blev sat op den 26/5.2025.
I alt 18.000 kr. blev bevilliget via fonde til etableringen.
Der har været dialog med havnen omkring hjertestarter, som er låst inde.
Havnen fortæller, at man må smadre vinderne, hvis man skal bruge hjertestarteren udenfor åbningstiden. Der er låst mellem 23.30 og 06:00.
Anette Risgård er i året trådt ind som suppleant i stedet for Anette Huus, der har været sygemeldt.
Lisbeth takkede af som formand.
Kommentar til formandens beretning:
Der var ønske om opsætning af nye skilte, der viser, at man max må køre 15 km. i timen, da moderne biler viser, at man må køre 30 km. i timen.
Jakob Troels Smith fra Tøndehuset på Strandlykken foreslog, at man søger penge om en ekstra hjertestarter via fonde, så man dækker området ind mod Tranebjerg bedre.
Jakob vil gerne skrive ansøgning om en hjertestarter.
Det blev bemærket, at hvis der sættes en hjertestarter op, skal den tjekkes hvert andet år.
Den kommende bestyrelse følger op på det indkomne forslag.
Ad 3:
Alle har fået regnskabet tilsendt sammen med indkaldelsen.
Regnskabet blev godkendt.
Inge havde følgende bemærkninger ved fremlæggelse af regnskabet:
Vejudgifter i regnskabet dækker også udgifter fra året før, da der ikke nåede at komme regning rettidigt til, at det nåede at komme med i sidste års regnskab.
Mange betaler ikke kontingent rettidigt
Bestyrelsen har et stort arbejde med at følge op på medlemmer, der ikke betaler kontingent rettidigt. Denne gang var der 30, der ikke havde betalt rettidigt. Derfor foreslår bestyrelsen at indføre et gebyr for betalinger, der ikke sendes til tiden. Kontingentet er i dag 400 kr., som betales 1 gang pr. År omkring februar måned.
Med udsendelse af opkrævning skal angives, at der bliver pålagt gebyr ved for sen betaling og betalingsfristen skal minimum 10 dage efter modtagelsen. Det er op til bestyrelsen at beslutte samt fastsætte et evt. gebyrs størrelse.
Vedligeholdelse af grusveje
Lilian anførte ønske om, at der ikke bruges så mange store sten i grusvejene, da de ikke er gode at cykle på.
Lisbeth bemærkede, at al materiale, der skal bruges til veje, nu skal hentes udefra, fordi det ikke længere må høstes sand i Sælvig.
Der er gjort et forsøg med noget finere materiale på dele af de nye veje. Det er ok at køre på.
Bent Andersen anførte, at stenmel også kunne være en mulighed. Det blev dog bemærket, at det er 8 gange så dyrt, som det materiale, der anvendes i dag.
Bestyrelsen tog kritikken til efterretning.
Ad 4.
Fastsættelse af næste års kontingent.
Det blev vedtaget, at kontingentet er uændret på 400 kr. årligt.
Ad 5.
Valg af bestyrelsesmedlemmer:
HC og Lisbeth ønsker ikke genvalg til bestyrelsen.
Ulla skov ønskede genvalg og blev genvalgt.
Anette Risgård er indtrådt som suppleant for to årig periode for Anette, der er sygemeldt.
Anette Risgård er ikke på valg i år og fortsætter derfor som medlem i stedet for Anette.
Inge er stadig i bestyrelsen og er ikke på valg i år.
Valg af nye medlemmer til bestyrelsen:
Marianne Koldby har meldt sig som bestyrelsesmedlem og blev valgt.
Morten Breinbjerg takkede også ja til at være medlem af bestyrelsen.
Kaj har styret foreningen hjemmeside og har ageret it-mand.
Kaj stopper nu, men sætter gerne et nyt bestyrelsesmedlem ind i arbejdet.
Ad.6
Valg af suppleant til bestyrelsen.
Bente er valgt til suppleant til bestyrelsen.
Revisorer blev genvalgt: Jens Hedegaard og Jakob Troels Smith.
Ny revisorsuppleant:
Niels Thygesen
Ad. 8
Fællesudvalget
Dennis og Bjørn vil gerne fortsætte med at sætte badebro ud og tage den ind.
Ofte bliver broen tager ud og 1 med dags varsel og derfor tilkaldes lokal hjælp ad hoc.
Steen vil godt give en hånd med badebroen.
Michael, Kaj og Carsten hjælper også.
Ad 9
Der var ikke indkommet forslag til bestyrelsen op til generalforsamlingen.
Ad 10.
Eventuelt
Samsø sand og grus må ikke længere høste sand i Sælvig. Derfor skal der tages sand væk, for ellers kan Isabella ikke sejle ind i havnen. Der er de sidste par dage blevet fjernet sand, som er klappet ud for Tøndehuset.
Der var ønske om at beskære buskaset ved parkeringspladsen ved fællesarealet.
Der blev ytret stor utilfredshed med, at det er vanskeligt at gå forbi huset - Sælvig 18A og at lejere af huset er utilfredse med forbigående.
Formanden fortalte, at der har været dialog med ejeren, Morten, som bekræfter, at man gerne må gå forbi huset, sålænge man ikke tager ophold der.
Det blev bemærket, at der ikke er nogen reel sti ovenom huset og at man derfor er nødt til at gå forbi huset.
Bestyrelsen har klaget over skiltningen ved Sælvig 18A til Friluftsrådet. Den sag kører stadig.
Der står i kataloget hos sommerhusudlejningen, at folk har lov til at gå forbi.
Om tingene er lovlige, ligger i hænderne på myndighederne.
Til slut takkede dirigenten den afgående formand for indsatsen.
Referatet fra Generalforsamling 2024
Pinselørdag den 18. maj 2024 kl. 15.00 ved fællesarealet.
Deltagelse af 37 medlemmer
1. Valg af dirigent og stemmetæller
Dirigent: Jens Hedegård
Stemmetæller: Mette Vadstrup
2. Formandens beretning.
Godkendt af generalforsamlingen.
Vedhæftet
Spørgsmål: Om olielignende væske der flød på vandet på den oversvømmede del
af fællesarealet i vinterens løb ? Svar : det vides ikke.
3. Fremlæggelse af regnskab.
Vedhæftet
Godkendt af generalforsamlingen.
Der skal fremad rettet betales ejendomsskat på fællesarealet, det er pt. 50 kr.
4. Fastsættelse af næste års kontingent.
Foreslag uændret, det blev godkendt
5. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
På valg er Anette Huus og Inge Jørgensen.
Ingen andre opstillet.
Begge genvalgt.
6. Valg af suppleant til bestyrelsen.
Annette Risgård blev valgt
Revisorer: Jens Hedegård og Jacob Troels-Smith
Rev. Suppleant: Peter Rohde
8. Valg af fællesudvalget.
Alle er genvalgt med en ny
Fællesudvalg: H.C. Nielsen, Jens Hedegård, Michal Pedersen
Bjørn Sørensen, Kai Huus Pedersen og Steen Sørensen.
9. Indkomne forslag.
Der er ingen indkomne forslag, men der har været en dialog med
Morten Ellegård Asmussen Sælvig 18. Brev oplæsning.
Det handler om passage forbi huset. Hvor der har været opsat et skilt om at det
er forbudt at passere og der er løse hunde.
Dette vil blive rettet til at man må passerer men der skal vises hensyn til
beboerene.
Der har også været en dialog med kommunen om udløbet fra rensnings anlægget,
der nu efter der er opstået en indsø, hvor det ville være hensigtsmæssigt at grave
hul så vandet kan bliver udskiftet i ind søen. Dialogen fortsættes.
10. Evt.
Spørgsmål: Om der som tidligere kunne holdes generalforsamlingen i, nu Tonnys
hal, hos Sten og Grus.
Svar: Der var en del arbejde i at få hallen brugbar, der skal lejes borde, stole og
grill, som skal hentes fredag og efter er oprydning Søndag.
Dette var der ikke umiddelbart nogen der vil påtage sig.
Visit Samsø har et link til Google mapps der viser en vej man kan komme rundt
langs kysten og andre vandre ture.
Hvis der indsendes forslag til dagsordenen, henstilles der til at bestyrelsen sender
dem videre til medlemmerne inden generalforsamlingen.
På bestyrelsens vegne
Ulla Skou
Lykkestrup Strand Grundejerforening
Vedhæftet formandens beretning
Formandens beretning 2024
Velkommen til Lykkestrup Strand Grundejerforenings årlige generalforsamling som vi igen i år afholder i Sasjas have.
Vi vil her hygge os et par timer med øl/vand og snacks. Vi har haft 3 bestyrelsesmøder samt lidt mailkorrespondance. Bestyrelsen konstituerede sig på det første møde.
Formand:Lisbeth Printz Sørensen, Kasserer:Inge Jørgensen, Sekretær:Ulla Skou, div. Edb m.m.
H.C. Nielsen og Anette Huus Pedersen.
Økonomi:
Der blev udsendt kontingent opkrævning i februar til betaling - 1. marts, - der er stadigvæk flere der skal rykkes.
Vi er godt 100 medlemmer, velkommen til de nye medlemmer.
Veje og Stier:
Der har vi været meget udfordret af al den megen regn. Vejene prøver vi at have tjek på med hjælp af Samsø Sten og Grus.
Men husk der må kun køres 15 km/t på grusvejene, og vis hensyn.
Sørg for at der er klippet tilbage ved oversigtslinjer og ved vejene i al almindelighed.
Og så minder vi om at haveaffald skal på Harpesdal (man-torsdag 8-12 og 12,30-15,30. fredag 8-12.
søndag 10-12) og husk ingen afbrænding.
Fællesarealet:
Der har vi også været udfordret pga. regn, regn og atter regn. Den planlagte dræning, af en del af arealet har været svært for Carsten Rasmussen at komme i gang med, ligeså græsslåning.
Planerne for fællesarealet, som vi sidste år fik grønt lys for, på generalforsamlingen, er udsat af samme grund, vi håber at komme i gang først på sommeren.
Der er bestilt et træstativ med 3 gynger, som bliver placeret lidt øst for det gamle gyngestativ og det gamle stativ bliver erstattet af træstubbe til at kravle på.
Vi søgte Samsø Feriepartners Oplevelsespulje og har fået 10.000 kr. Vi fik overrakt checken nede på fællesarealet, pengene vil blive brugt til et ekstra bord og bænksæt.
Ang. Græsset på fællesarealet, vil næsten alt blive slået i år, vi synes ikke arealet med det lange græs så kønt ud sidst på sæsonen.
Måske bliver vi nødt til at få en lille lavning, den vil vi så tilsået med en blomsterblanding.
Der bliver heller ikke slået en stribe langs grusvejen hen til Åge Olsen, så håber vi det kan afholde folk
til at køre derind.
Vores badebro fik vi sat op søndag d. 5/5 i lidt småregn, ved hjælp af gæve drenge og piger, som blev ”lidt” våde, tusind tak til jer.
Vi har lige et par brædder der skal udskiftes.
Til slut vil jeg takke bestyrelsen og frivillige for et godt og hyggeligt samarbejde, i årets løb.
Håber at vi ses til hygge og lidt arbejde her i sommer ved fællesarealet/stranden.
Hilsen Lisbeth (formand)
Referat fra generalforsamling 2023
Referat fra generalforsamling
Pinselørdag den 27. maj 2023 kl. 15.00
Dagsorden:
Valg af dirigent og stemmetæller
Formandens beretning
Fremlæggelse og godkendelse af regnskab
Fastsættelse af næste års kontingent
Valg af bestyrelsesmedlemmer:
På valg er Lisbeth Printz Sørensen, H.C Nielsen og Ulla Skou, - villige til genvalg.
(Medlemmer kan opstille kandidater).
Valg af suppleant tilbestyrelsen
Valg af revisor + revisorsuppleant
Valg af fællesudvalget
Legepladsudvalget fremlægger ideer for fællesarealet
indkomne forslag
1. Valg af dirigent og stemmetæller
Jens Hedegård til dirigent og Bent Andersen til stemmetæller.
2. Formandens beretning.
Se vedhæftet
3. Fremlæggelse og godkendelse af regnskab.
Udsendt med indkaldelsen. Regnskabet blev gennemgået af kasserer Inge Jørgensen, og
godkendt af generalforsamlingen efter få opklarende spørgsmål.
4. Fastsættelse af næste års kontingent.
Kontingentet fortsætter uændret med 400 kr. for medlemskab og vejbidrag.
200 kr. for dem der kun betaler for vejbidrag eller kontingent.
5. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
På valg er H.C Nielsen, Ulla Skou og Lisbeth Sørensen - alle blev genvalgt uden
modkandidater.
6. Valg af suppleant til bestyrelsen.
Til suppleant opstillede Annette Riisgaard, som blev valgt.
7. Valg af revisor + revisorsuppleant.
Genvalgtes Jacob Troels-Smidt, Jens Hedegård og til suppleant genvalgtes Peter Rohde
8. Valg af fællesudvalget.
Genvalgtes fra tidligere: Christian Nielsen, Jens Hedegård, Michal Pedersen
Bjørn Sørensen, Kai Huus Pedersen og Dennis Rosendahl og som nyt medlem Brian Larsen
9. Fremlæggelse af ideer for fællesarealet
Legepladsudvalget består af:
Charlotte Beck Nielsen, Morten Vadstrup, Lisa Sørensen
Kasper Gaard, Dennis Rosendahl og Ulla Skou
Ulla fremlægger:
Nuværende gyngestativ skal efterses, og man vil vurdere om det evt. kan forlænges, så
det kan opgraderes med en sansegynge.
Udvalget har arbejdet med ideen om balanceredskaber i naturmaterialer, som kunne være træstubbe eller store sten, halvt nedgravet i terrænet.
Rutsjebanerør, hvor der graves en lille høj til rutsjebanen. – Rutsjebanen kan ikke etableres ned mod stranden – er undersøgt hos kystdirektoratet.
Skabe et samlingssted, hvor badebro-sektionerne bliver opbevaret om vinteren. Her kunne
der flyttes nogle hybenbuske, så der bliver en hulning, hvor der vil være plads til bord- bænkesæt.
Ekstra indkøb af to sæt bord- bænkesæt.
Forsøg med kun at slå en del af græsområdet på fællesområdet, kun hvor der er legeplads fodboldbane og langs bevoksning.
Ved at undgå græsslåning op mod vejen, skal der ikke lægges flere store sten for at undgå biler
kører ind på området.
Budget:
Udvalget vil lave et mere uddybende budget, og søge forskellige fonde. Derudover
skal der også betales forsikring på broen og legeredskaberne. Bestyrelsen kan bidrage med
max 50.000 kr.
Har nogen ideer til fonde, som kan søges, vil udvalget gerne høre om det.
Kommentarer til udvalget:
Efter fremlæggelsen fra Ulla var der kommentarer og spørgsmål.
Der blev stillet spørgsmål om, hvem der ejer fællesarealet:
-Ifølge foreningens vedtægter tilhører fællesareal, stier og veje grundejerforeningen og vedligeholdes af denne, - så vi er alle ejere.
Der blev også spurgt ind til, hvad der må laves på området:
- Udvalget har været i kontakt med kystdirektoratet, og der må fx ikke etableres en rutsjebane ned mod stranden. Udvalget vil gerne have noget mere konkret at arbejde ud fra inden mere undersøges.
Spørgsmål om dræning af legeområdet:
– Formanden har kontaktet en entreprenør, og vi vil tage det op på et senere tidspunkt.
Der kom forslag om at tage hul på opgaverne, så de laves i etaper og finde ud af, hvad der er stemning for.
Der blev spurgt om budget i henhold til de fremførte ideer:
– Det kan være svært at lave et budget, da der er stor forskel på priser, kvalitet og hvad der ønskes. Derfor vil udvalget gerne have noget mere konkret at arbejde med, inden der laves et mere uddybende budget.
Der vil komme en udgift til forsikring af badebro og diverse legeredskaber. Bestyrelsen kan bidrage med max 50.000 kr. og der vil blive søgt forskellige fonde. Nogle fonde vil gerne vide, hvor meget foreningen selv kan bidrage med.
Der blev enighed om afstemning om:
1. Opgradering af gyngestativ
2. Opsætning af en sansegynge
3. Lave balanceredskaber
Bestyrelsen afsætter max 50.000 som rammebeløb.
Resultatet af afstemning blev:
For forslaget: 22
Imod forslaget 0
Blanke stemmer 4
Referent til punkt 9: Kai Huus Pedersen
10. Indkommende forslag
Ingen
11. Evt.
Spørgsmål om den lodrette badetrappe – bestyrelsen har på sidste generalforsamling fået bemyndigelse til indkøb af to badetrapper, så vi vil se om den lodrette badetrappe evt. skal skiftes.
Ang. Papircontaineren på Strandlykken, som er blevet overflødig efter at der er kommet papir
fraktion i husstands affaldsbeholderene. Bestyrelsen er i dialog med kommunen om at den ændres til en papcontainer, det kan bare tage tid.
En ide om at opsætte en saunatønde, der evt. kunne tjene penge ind.
Dirigenten takkede for god ro og orden.
Diverse adresser:
Facebook sider for området:
Lykkestrupstrand, Administreret af Per
Sælvig sammenhold, en nabogruppe for fastboende som administreret af blandt andet
Marianne Kolby.
Foreningens hjemmeside: lykkestrupstrand.dk
Foreningens mailadresse: lykkestrupstrand@gmail.com
Mvh Referent Ulla Skou
Formandens beretning 2023
Velkommen til Lykkestrup Strand Grundejerforenings årlige generalforsamling, som vi i år afholder på vores fællesareal. Hvor vi vil hygge os med lidt øl og vand samt snacks.
Vi har holdt 3 bestyrelsesmøder i årets løb, udover det løse som mail og fysiks kontakt, når der har været behov for det.
Bestyrelsen konstituerede sig på første møde efter generalforsamlingen: Formand: Lisbeth Printz Sørensen, Kasser: Inge Jørgensen, Sekretær: Ulla Skou, samt Anette Huus Pedersen og Hans Christian Nielsen.
Økonomi og medlemmer:
Der blev udsendt kontingentopkrævning først i februar til betaling den 15. marts. Der er stadigvæk flere der skal rykkes, så en god ide’ er måske at sætte den til betaling, når mailen modtages. Vi er nu 101 medlemmer, der er handlet flere huse det sidste års tid, så velkommen til nye medlemmer.
Fællesareal og badebro:
Efter sidste års generalforsamling, blev der nedsat et legepladsudvalg, bestående af Lisa, Kasper, Dennis, Morten, Charlotte og Ulla fra bestyrelsen – de vil om lidt fremlægge deres ideer for fællesarealet.
Carsten Rasmussen passer som hidtil vores græs på fællesarealet, og efter ønske fra legepladsudvalget bliver det i en lidt reduceret udgave, HC og jeg vil løbende tjekke behovet for græsslåningen.
Der er indkøbt 2 bord/bænk sæt, som vi håber mange vil få glæde af til fx spisning og ved solnedgang. Jeg har talt med kommunen, om vi kan få en affaldsspand, der kan stå sammen med containerne på P-pladsen. Så vi alle, som en fælles opgave, kan holde fællesarealet.
Badebroen blev opsat den 3. maj i fint vejr og lavvande, den nye trappe på badebroen, er mange rigtig glade for, dog ville flere badende gerne bevare den stejle trappe yderst, nu må vi se når badesæsonen starter om den skal udskiftes, som bestyrelse fik godkendelse til på sidste generalforsamling
Veje og Stier:
HC og jeg har været på en rundtur i vores område, for at kikke på veje og stier. HC har kontaktet Samsø Sten og Grus for en fast pris årlig, for at holde vores veje, de fik den store tur 2022, nogle steder med en lidt ”udfordrende” belægning. Men husk at der stadig kun må køres 15 km. Husk at klippe ved oversigt linjer. Stierne vi har i området, håber vi stadig at lodsejerne der ligger op ad disse, passer med beskæring og slåning! Tak for det. Og så vil jeg minde om at det ikke er tilladt at brænde haveaffald af. Kai og HC har stået for nye og opdaterede skilte, i hele området.
Affald sortering:
Vi håber alle er tilfredse med, at resultatet blev en fælles løsning for alle i Sælvig, om man er fastboende eller sommerhus ejer. Har man haveaffald, så har Harpesdal søndag 10-12 og hverdage 8-12 og 12.30-15.30 dog kun formiddag om fredagen.
Til slut vil jeg takke bestyrelsen og andre frivillige for et godt og konstruktivt samarbejde i årets løb. Som ny formand har jeg været glad for, at bestyrelsen har bestået af fastboende og fritidssamsinger, som er her ofte.
Lisbeth Printz Sørensen
Formand for Lykkestrupstrand Grundejer Forening
Referat fra generalforsamling i Grundejerforening Lykkestrupstrand den 04. Maj 2022
Ref. Susanne Daugaard
Dagsordenspunkter for mødet:
Valg af dirigent
Formandens beretning
Fremlæggelse og godkendelse af regnskab
Fastsættelse af næste års kontingent
Valg af bestyrelsesmedlemmer
Valg af suppleant. Nuværende Ulla Skov
Valg af revisor + suppleanter
Valg af fællesudvalget
Indkomne forslag
Evt.
Formand Bertha Lund bød velkommen og indledte grundejerforeningsmødet med, at der blev holdt et minuts stilhed for at mindes og ære bestyrelsesmedlem Tommy Beck, som er afgået ved døden. Herefter gik den ordinære dagsorden i gang.
Ad. 1. Jens Hedegaard blev foreslået som dirigent og modtog valget.
Ad. 2.Formanden aflagde beretning for året, og kom bl.a. ind på følgende: Lykkestrupstrands hjemmeside skal skiftes via skifteretsattest, da den står i Tommy Becks navn, fordi Tommy havde ansvaret for foreningens hjemmeside. Der har i året været en omfattende renovering af områdets grusveje.
Bertha takkede bestyrelsen og en særlig tak til Kaj, der har taget over for Tommy.
Bestyrelsen har været i dialog med Samsø spillevand. Der er desværre lange udsigter til, at vi bliver tilsluttet kloakeringen. Dette beror på en politisk beslutning om, at områder med grundvand og nyudstykninger tages før vores område.
Formandens beretning vedlægges.
Der blev efter formandens beretning spurgt ind til kloakeringen. Der er desværre ikke sat frist på, hvornår kloakeringen kommer på plads. De tager i første omgang kun nye udstykninger med samt områder med særlige forhold omkring grundvand såsom fx Pillemark. Derfor kommer eksempelvis den nye udstykning Sælvighuse foran os. Det er politisk bestemt.
Formandens beretning blev godkendt uden yderligere bemærkninger.
Ad 3 Inge Jørgensen fremlagde regnskabet. Foreningen har skiftet bank og har dermed bragt gebyrerne ned. Regningen for reparation af områdets grusveje er ikke med i dette års regnskab. Denne post, som beløber sig på 23.000 kr.for reparation af veje, vil således påløbe næste års regnskab. Der var ros til vejenes nye stand.
Regnskabet blev vedtaget.
Ad. 4Bestyrelsen foreslog uændret vejbidrag på 200 kr/år og medlemskab 200 kr/år - dvs. i alt 400kr/år. Der er sondring mellem de grundejere, der ligger ud til amtsvejen. De betaler ikke til vedligehold af grusvejene. Det samme gælder en landmand. Alle øvrige betaler i alt 400 kr/år.
Forslag om at fastholde nuværende kontingent blev vedtaget.
Ad. 5Bestyrelsen foreslog genvalg af Inge Jørgensen og Anette Pedersen, der begge modtog genvalg og blev valg. Der skulle derudover vælges et nyt bestyrelsesmedlem i stedet for Tommy Beck, ligesom der skulle findes en afløser for Bertha Lund, som fraflytter øen. De to nye bestyrelsesmedlemmer vælges for 1 år og er således på valg igen næste år. Bestyrelsen foreslog Christian Nielsen (HC), som gerne vil ind i bestyrelsen og som er fastboende på øen. Bestyrelsen foreslog desuden Ulla Skou. Både Ulla og Christian blev valgt. Bestyrelsen konstituerer sig efterfølgende og vælger selv formand mv.
Ad.6 Da Ulla Skou var suppleant, skulle der vælges en ny suppleant. Dennis Rosendahl kandiderede til suppleant til bestyrelsen og blev valgt.
Ad. 7 Valg af revisorsuppleant. Jacob Troels Smith og Jens Hedegaard blev genvalgt som revisorer. Peter Rode er revisor-suppleant og modtog genvalg.
Ad. 8Fællesudvalget står for at tage badebroen ind om efteråret og ud om foråret. Jens Bernhardt er igen klar til at deltage i aktivitetsudvalget efter pause. De resterende medlemmer er også parate til fortsat at bidrage til arbejdet.
Ad.9 Bestyrelsen foreslog en ekstra trappe til badebroen, som er placeret lidt længere inde mod land. Prisen er omkring 10.750 kr. inkl. moms. Trappen er mere skråtstillet end den eksisterende og har gelænder.Der var forslag om at give bestyrelsen mandat til at bruge lidt flere penge end de 10.750 kr. såfremt prisen når at stige. Dette blev vedtaget.
Derudover var der forslag fra strandparken 9, v. Kasper Gård om et nyt borde / bænkesæt, da det eksisterende er gået til. Kaj og Anette fra Strandlykken havde før mødet givet besked til formanden om, at de gerne står for vedligehold af det nye borde/ bænkesæt. Forslag om borde/bænkesæt blev vedtaget.
Samme forslagsstiller havde desuden forslag og at udvide den eksisterende legeplads på fællesarealet. Det blev i forsamlingen bemærket, at vi allerede har fodboldmål og at det var vigtigt, at der i tilfælde af udvidelse af legepladsen, blev taget hensyn til, at den ikke skæmmer i naturområdet. Der kom på mødet forslag om udefittness redskaber i stedet for legeredskaber, så både seniorer og børn kunne have gavn af dem.
Det blev vedtaget at bestyrelsen arbejder videre med forslaget omkring legeplads eller at de kan nedsætte et udvalg, som arbejder videre med emnet.Det blev bemærket, at det ikke er tilstrækkeligt med et skiltning om at leg foregår på eget ansvar. Dem som arbejder videre med tiltaget, skal derfor også undersøge nærmere, hvordan en eventuel udvidelse kan lovliggøres herunder afdække behovetfor ansvarsforsikring.
Hvis nogle ønsker at tage del i det undersøgende arbejde omkring en eventuel udvidelse, kontaktes bestyrelsen.
Ad. 10Det blev desuden foreslået, at den eksisterende trappe på badebroen også skiftes, når den nye trappe etableres. Mange syntes at trappen er for stejl, ligesom den heller ikke længere når havbunden. Bestyrelsen fik på mødet mandat til at købe en ekstra stige.
Der var desuden forslag om at bestyrelsen kontakter Færgeselskabet og evt. Samsø kommune/Politiet omkring de trafikale forhold i Sælvig, hvor der fx ofte er meget lang kø til og fra færgen om søndagen. Da der ikke er flere spor på vejen, opstår der ofte farlige situationer. Desuden benytter nogle trafikanter, på opfordring fra Færgeselskabets medarbejdere, Strandparkens grusvej som genvej hvis de skal nå færgen, hvilket belaster områdets veje og dermed økonomi.
Der var ogsåbekymring om cyklister, der ikke kan finde vej til cykelstien og derfor krydser vejen på vilkårlige steder grundet utydelig skiltning. Det er ikke tilstrækkeligt tydeligt, at stien er fælles for både gående og cyklister. Elcyklerne udgør en forøget risiko. Den nye bestyrelse opfordres til at tage fat i emnet. Udover færgeselskabet kan Teknisk forvaltning samt politiet med fordel kontaktes.
Har man som grundejer bemærkninger, kan man tage kontakt til bestyrelsen.
Bertha Lund omdelte på vegne af bestyrelsen reklame for projektet ‘Landsbyer i bevægelse’. Hvis det har interesse, kan man kontakte Mie Petri Lind fra Strandlykken.
Som afrunding på mødet takkede bestyrelsen den afgående formand Bertha for det store arbejde i bestyrelsen gennem 22 år som formand og 25 år som medlem. Bertha fraflytter øen 1/8.22, men vil stadig komme på øen fordi datter og svigersøn har købt hus i Sælvig.
Referat:
Susanne Daugaard
Strandlykken 23, Sælvig